Okulumuzun psikolojik danışmanlık ve rehberlik birimi çocukların akademik, sosyal-duygusal ve kariyer gelişimleri doğrultusunda çalışmalarını yürütür. Bu çalışmalarda temel amacımız çocuğun;
Ortaokul biriminde odak, ergenlik dönemindeki çocuğun bireyselleşme yolunda kimliğini geliştirebilmesini sağlamaktır. Kimlik gelişimi; çocuğun ilgi, yetenek, değer ve kişilik özelliklerini bilmesi, buna uygun ilişki kurabilme ve çatışma çözebilme becerilerine sahip olması, geliştirmesi gereken yönlerini fark etmesi ve bu doğrultuda özgün bir kimlik edinmesi sürecidir. Kendini tanıma çalışmaları kapsamında birimimizde kullanılan envanterlerin yanı sıra ENOKSİS yani “Enneagram Okul Sistemi” de okulumuzda uygulanmaktadır. Temelde kişilik; mizacın duyumsal, davranışsal, duygusal ve bilişsel kanallarla kendini ortaya koyma tarzının bütünüdür. Bu nedenle mizacı bilmek kendini tanıma sürecinde oldukça destekleyici olmaktadır.
Periyodik olarak yapılan sınıf rehberlik saatlerimizde
Psikososyal gelişim dönemlerindeki yaşam görevlerini gerçekleştirebilen bireyler yetiştirebilmek amacıyla yıl boyunca bireysel ve grup rehberlik çalışmalarımız ile eş güdümlü olarak öğrencilerin gelişiminde önemli rol oynayan kişiler ile iletişim ve iş birliği içerisinde çalışmalarımızı yürütmekteyiz.
Liselere geçiş sistemi kapsamında öğrencilerin süreç konusunda gerekli bilgiye sahip olması ve sınav başarısını destekleyecek becerileri elde etmesini hedefleyen çalışmalarımızla sınava hazırlık sürecimizi tamamlamaktayız.
Gerekli durumlarda yapılan birebir veli görüşmeleri ile öğrencinin gelişim takibi paylaşılmakta, okul içerisinde yapılan gözlemler ve çalışmalar değerlendirilmekte, ihtiyaçlar doğrultusunda gerekli yönlendirmeler yapılmaktadır.
Ortaokul öğrencilerimizin gelişim dönemlerine uygun olarak çeşitli konularda bilgilendirici olması amacıyla hazırlanan aylık e-bültenler ailelerle paylaşılmaktadır.